Summer programs

Marketing Digital para Clínicas e Consultórios

Live online or face-to-face classes

Inscrições: Encerradas
Inscrições até:

Select course preferences

Subscribe

Select the course option to continue

*The place in the course is confirmed with the compensation of the payment.

Receipt of the certificate is conditional on participation in at least 75% of its course load.

In the online version, the course is totally live with the professor and, if there is interest in reviewing the discussions, the recordings of the classes will be available for 10 days, not generating a grace period.

About the course

  • Trazer o histórico, a evolução e os impactos do mundo digital sobre os negócios ligados ao setor de saúde
  • Expor as bases e fundamentos do marketing digital
  • Entender os novos comportamentos dos pacientes
  • Capacitar os alunos sobre as várias possiblidades de uso dos canais digitais expondo tanto conceitos como as melhores práticas
  • Demonstrar métodos para captação de novos clientes e de relacionamento com estes
  • Entender sobre imagem e reputação no ambiente digital
  • Possibilitar networking de altíssima qualidade com profissionais do mercado de todo país

Who is it intended for?

PARA QUEM SE DESTINA:
  • Profissionais com pouca ou nenhuma experiência em marketing digital, atuantes no segmento de clínicas e/ou consultórios médicos, que estejam buscando conhecer o funcionamento do marketing digital para aprimorar sua atuação no mercado.

What you will learn

As áreas ligadas à saúde, assim como diversas outras, têm sentido a necessidade de integração das estratégias on e offline, pois o paciente está o tempo todo conectado, seja buscando informações sobre tratamentos ou para a escolha de prestadores de serviços. Assim, os profissionais da área da saúde, sejam de clínicas ou de consultórios estão sendo demandados a implementar esse processo de mudança. É necessário acompanhar a velocidade das mudanças trazidas pela transformação digital.

PROGRAMA:
  • Conceitos básicos de marketing tradicional
  • Marketing digital: histórico, cenário, dados e conceitos mais importantes
  • Comportamento dos novos pacientes
  • Comunicação médico-paciente
  • Presença e reputação no ambiente digital: como usar a seu favor
  • Mídias sociais: conceitos, conteúdo, principais plataformas – como usar melhor (Instagram, Facebook, Whatsapp, Linkedin, etc)
  • Construção de conteúdo estratégico
  • Campanhas no Google ADS
  • Cases de sucesso trazidos por médicos no uso dos canais digitais
METODOLOGIA:
  • Aulas presenciais e/ou online simultâneas (modelo híbrido)
  • Interatividade: apresentação de diversos cases, aulas com professores convidados, experts em suas áreas de atuação, contribuindo ainda mais para a atualização dos participantes
  • Além disso, a participação dos alunos nos debates torna a dinâmica bastante atrativa, assim como o intenso networking entre o grupo
RESULTADOS ESPERADOS:
  • Os participantes conseguirão compreender diversas possibilidades de atuação no ambiente digital para a captação de novos pacientes, assim como aprenderão sobrea importância de construir e manter uma reputação digital neste segmento que depende tanto da “confiança” do seu público, assim como para trazer melhores resultados.
When does it happen?
11, 12, 13, 14 e 15/03
Weekdays: Monday through Friday
From 7:30pm to 10:30pm

*All dates are subject to change

Curator

Inspiring professionals who are transforming the market

Sandra Turchi

ProfessorES convidadoS

Certificado

> O certificado será emitido em formato digital em até 15 dias após o término do curso. Para isso, o aluno deverá ter uma frequência mínima de 75% nas aulas registradas ao vivo pelo professor.

 

> Após ser aprovado, o aluno receberá um e-mail e WhatsApp da plataforma BrasilOpenBadge informando que a ESPM emitiu um certificado digital. Basta acessar o link, emitir o badge e estará tudo pronto para compartilhá-lo nas redes sociais ou gerar o Certificado em papel.

The course may be canceled and/or postponed if there is not the minimum number of students enrolled to justify opening the course. A communication will be sent to your e-mail address24 hours before the beginning of the course.

Caso o estudante não concorde com o adiamento, deverá solicitar a transferência e/ou cancelamento junto a Central de Relacionamento através do e-mail  [email protected].

A ESPM não se responsabiliza por quaisquer valores que eventualmente tenham sido despendidos pelo participante, seja a que título for, tais como passagens aéreas, rodoviárias, combustível, hospedagem etc.

Caso haja desistência de participar de um curso, serão aceitos pedidos de transferência ou restituição do investimento apenas com 24 horas de antecedência do início do curso, através do e-mail  [email protected].

Search

Satisfaction of the egress

Research of the Egresso 2021 - Cia de Talentos

0 %

I would recommend my university to a friend or relative

(partially agree + totally agree)

0 %

I feel qualified to face the challenges of the job because of the course I take at my university

(partially agree + totally agree)

Those who saw this course liked those too...

Think this is not your dream course yet? No problem, take a look at these options.

See here the courses you have already visited.

You haven't even seen a course yet?
FAQ

Frequently Asked Questions

Do you have any questions? Take a look here.

The project starts with an emphasis on competency-based learning with two main advantages: on the one hand, it creates a direct connection between the students' academic validation and the companies' recruitment and selection process; on the other hand, it allows students to create fully customized tracks according to their professional interests and demands.

 

Students may study ESPM badges individually (e.g. Design Thinking Badge), making their learning experience totally personalized, self-paced and according to their financial reality or career moment. They will also have ESPM Combos, which are sets of badges suggested by ESPM for specific courses (e.g. Post-Graduation in Big Data or Innovation Design and Strategy).

 

In this, the student will become the protagonist of his or her own ESPM Journey with the mission of accumulating as many badges as possible along the way. After all, there are no limits to the number of badges one can earn in lifelong learning.

Badges are traceable digital credentials that represent the student's achievement in developing the competency that badge represents. Badges, which have public traceability and issuer certification, are the contemporary version of traditional certificates.

 

The certificates represent the completeness of a student against a pedagogical proposal in a knowledge area (e.g. Project Management or Digital Marketing), while the badges represent the proficiency of a student in developing a specific competence within a knowledge area (e.g. Design Thinking or Social Media KPIs).

The badges offered undergo a review of the pedagogical approach and technological structure. Therefore, only those who pass the offers available in the badge section of the ESPM website are eligible to receive the digital credential.

 

But stay tuned! New badge offers are continuously included throughout the year.

For now, only the offers available in the "Dynamic ESPM" section of the site are part of the portfolio, but new offers are included throughout the year.

The certification that passing the course offers is not valid. However, the points accumulated in each badge are valid for 3 years from the date of receipt to be used to upgrade to more complete certifications (see question "What can I do with my badges?").

R$1.390,00

1.390,00

Translate

According to your choice

[gtranslate]

Notify me