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Registration up to 4 days before the beginning of classes.

*Validation of enrollment is conditional on sending the diploma or certificate of completion (with the date of graduation) and a copy of a valid RG or CNH.

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About the course

A. Conhecimentos
  • By the end of this course, you should know:
    • Os diferentes tipos de métricas utilizadas pelo mercado em análises de experiência do cliente
    • As diferenças entre pesquisas de experiência e pesquisa de mercado.
    • Modelos mentais para criação de uma análise de RoCX – Return of Customer Experience
B. Habilidades
  • By the end of this course, you should be able to:
    • Explicar a importância de definir e utilizar métricas em gestão de CX.
    • Entender o que são métricas de mensuração da experiência do cliente, como são aplicadas e diferenciar seus principais usos.
    • Implementar um painel de controle para monitorar a experiência do cliente
    • Identificar a necessidade da realização de estudos de pesquisas específicos para CX

Required documents for enrollment

*At the time of registration it will be necessary to upload the above documents.

If the documentation is not received, the selection process will not be concluded, preventing you from registering.

Who is it intended for?

O curso é voltado para profissionais que buscam desenvolver suas competências na área de “Consumo e Experiência do Consumidor”, abordando discussões relacionadas às ciências do consumo, construção de relacionamento e geração de experiências para o consumidor, baseadas em dados e métricas.

What you will learn

  • Identificar os benefícios na mensuração da experiência do cliente e identificar o valor agregado que os dados podem proporcionar no dimensionamento do impacto das ações pontuais, implementação ou melhoria contínua de processos
  • Entender o contexto global da cultura data driven nas empresas
  • Identificar os principais tipos de métricas utilizadas no universo de CX
  • Analisar um problema/case/situação de experiência e identificar quais métricas são mais adequadas para descrevê-la
  • Identificar, analisar e implementar métricas de negócios associadas à métricas de experiência
  • Identificar, analisar e implementar pesquisas que apoiem no entendimento das métricas de experiência e de negócios.
  • Identificar riscos analíticos, e vieses na coleta de dados
  • Analisar criticamente triggers, amostras, oxigenação de bases de dados e demais temas que possam influenciar a qualidade do dado coletado.
  • Desenvolver o pensamento crítico sobre a função das métricas em um projeto de CX, a sua contribuição profissional como conselheiro da empresa e que atua.
When does it happen?
11/10, 18/10, 25/10, 01/11, 8/11, 22/11, 29/11
On Wednesdays
From 7:30pm to 9:30pm

*All dates are subject to change

Minimum requirement to take the graduate track
It is mandatory that the student has a document proving the completion of a higher education course recognized by MEC, with a minimum of 1600 class hours and the description of the date of graduation (declaration of completion, certificate, certificate or diploma). In the absence of the supporting document issued prior to the completion of the course, the hours of the respective course will not be used in the graduate track.

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FAQ

Frequently Asked Questions

Do you have any questions? Take a look here.

The project starts with an emphasis on competency-based learning with two main advantages: on the one hand, it creates a direct connection between the students' academic validation and the companies' recruitment and selection process; on the other hand, it allows students to create fully customized tracks according to their professional interests and demands.

 

Students may study ESPM badges individually (e.g. Design Thinking Badge), making their learning experience totally personalized, self-paced and according to their financial reality or career moment. They will also have ESPM Combos, which are sets of badges suggested by ESPM for specific courses (e.g. Post-Graduation in Big Data or Innovation Design and Strategy).

 

In this, the student will become the protagonist of his or her own ESPM Journey with the mission of accumulating as many badges as possible along the way. After all, there are no limits to the number of badges one can earn in lifelong learning.

Badges are traceable digital credentials that represent the student's achievement in developing the competency that badge represents. Badges, which have public traceability and issuer certification, are the contemporary version of traditional certificates.

 

The certificates represent the completeness of a student against a pedagogical proposal in a knowledge area (e.g. Project Management or Digital Marketing), while the badges represent the proficiency of a student in developing a specific competence within a knowledge area (e.g. Design Thinking or Social Media KPIs).

The badges offered undergo a review of the pedagogical approach and technological structure. Therefore, only those who pass the offers available in the badge section of the ESPM website are eligible to receive the digital credential.

 

But stay tuned! New badge offers are continuously included throughout the year.

For now, only the offers available in the "Dynamic ESPM" section of the site are part of the portfolio, but new offers are included throughout the year.

The certification that passing the course offers is not valid. However, the points accumulated in each badge are valid for 3 years from the date of receipt to be used to upgrade to more complete certifications (see question "What can I do with my badges?").

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SEED Program

ESPM, em parceria com a Gorom Association (https://gorom.org/en/), está promovendo uma colaboração acadêmica que visa a desenvolver habilidades de empreendedorismo social, liderança e comunicação intercultural, o que permitirá um aprofundamento da compreensão do desenvolvimento de negócios globais a quatro estudantes selecionados para participar do programa, que se iniciou em julho e culminará em uma apresentação de resultados em dezembro de 2023.

O programa deste ano envolve a preocupação com a revitalização da economia local no Japão, país que tem enfrentado o envelhecimento da sociedade e a baixa taxa de natalidade e que, juntamente com outros fatores econômicos, tem imposto muitos desafios para o desenvolvimento dos negócios. Na edição deste ano, os participantes serão divididos em quatro grupos de pesquisa, envolvendo os setores de saquê, vinho, joias e têxteis, para desenvolverem soluções de propostas concretas de negócios.

Para isso, ao longo de cinco meses do programa, os participantes serão capacitados por meio de aulas, debates, realização de pesquisas e orientações, a desenvolverem suas propostas. Essas atividades serão realizadas online, mas, ao final do programa, será realizado o Study Tour ao Japão, que oferecerá uma oportunidade para os alunos levarem as habilidades e conhecimentos que adquiriram e aplicá-los de forma prática.

Serão cerca de 12 dias, em que os estudantes finalizarão as consultas e as pesquisas de campo, conversarão com especialistas, produtores locais e líderes comunitários antes da apresentação de suas conclusões, em um “Pitch Final” aos empresários e outros stakeholders-chave na cidade de Yamanashi, em dezembro de 2023.