Exclusive access for Students and Professors
0
Total R$ 0

Dynamic Postgraduate Track

Pesquisa de Comunicação e Imagem de Marca

Live EAD

Select course preferences

Subscribe

Select the course option to continue

Registration up to 4 days before the beginning of classes.

*Validation of enrollment is conditional on sending the diploma or certificate of completion (with the date of graduation) and a copy of a valid RG or CNH.

00
Days
00
Hours
00
Minutes

About the course

  • Ao final deste curso, você deverá conhecer:
    • Os principais métodos de pesquisa de mercado direcionados aos estudos de imagem de marca e comunicação.
    • Entender as possibilidades de uso de pesquisa de comunicação em diferentes etapas do processo criativo.
  • Você também deverá ser capaz de:
    • Compreender as principais áreas de abordagem dos tipos de estudos abordados em aula.
    • Desenvolver um questionário base de pesquisa de monitoramento de marca e de pós-teste de comunicação.

Required documents for enrollment

*At the time of registration it will be necessary to upload the above documents.

If the documentation is not received, the selection process will not be concluded, preventing you from registering.

Who is it intended for?

The course is aimed at professionals seeking to develop their skills in the area of "Communication and New Media", covering subjects related to communication planning, content marketing, brand storytelling, and organizational communication.
  • Pré-requisito É requerido inglês instrumental (leitura) em função da bibliografia disponível no curso.

What you will learn

Ter um posicionamento forte e claro, e conseguir de maneira efetiva traduzi-lo nos diversos pontos de contato com o consumidor, são alguns dos fatores-chave (e desafiadores) para o sucesso de uma marca. Desta forma, esta disciplina tem como objetivos trazer uma compreensão do impacto da imagem de marca e da comunicação na construção do Equity, e tratar principalmente sobre a importância da pesquisa de mercado na definição, desenvolvimento e monitoramento de estratégias de saúde de marca, e sobre métodos de avaliação e otimização de materiais de comunicação (como conceito criativo, vídeos etc.) como ferramentas para elevar ROI. Para isto, passaremos pelos principais tipos, métodos e ferramentas de avaliação de marca e comunicação como: – Definições gerais de tipo de pesquisa (como qualitativa e quantitativa); – Pesquisas de estudos de saúde, posicionamento e equity de marca, e avaliação de comunicação; – Principais ferramentas disponíveis como neurociência, whatsapp, geolocalização, chatbox, etc…

  • Compreender os principais conceitos, no que tange a pesquisa de marca e pesquisa de comunicação.
  • Identificar a diferença entre marca e branding.
  • Conhecer os principais métodos, compreender a técnica e habilitar o raciocínio do que deve ser contemplado em um estudo de monitoramento de marca no que tange aos KPIs principais.
  • Compreender a técnica de estudo e habilitar o raciocínio do que deve ser contemplado em um estudo de monitoramento de marca no que tange a Imagem e Personalidade de Marca.
  • Identificar e distinguir os principais momentos em que a pesquisa de mercado pode contribuir para a estratégia, processo criativo, otimização e geração de aprendizados para comunicação.
  • Compreender o que deve ser contemplado em um estudo base de comunicação.
When does it happen?
03/10, 10/10, 17/10, 24/10, 31/10, 07/11, 14/11
On Tuesdays
From 7:30pm to 9:30pm

*All dates are subject to change

Minimum requirement to take the graduate track
It is mandatory that the student has a document proving the completion of a higher education course recognized by MEC, with a minimum of 1600 class hours and the description of the date of graduation (declaration of completion, certificate, certificate or diploma). In the absence of the supporting document issued prior to the completion of the course, the hours of the respective course will not be used in the graduate track.

Visit ESPM

Take part in the guided tour and clear up all your doubts.

Study at ESPM in partnership with your company

Present ESPM's proposal to your manager and access special plans. For more information, leave your data and we will contact you.
FAQ

Frequently Asked Questions

Do you have any questions? Take a look here.

The project starts with an emphasis on competency-based learning with two main advantages: on the one hand, it creates a direct connection between the students' academic validation and the companies' recruitment and selection process; on the other hand, it allows students to create fully customized tracks according to their professional interests and demands.

 

Students may study ESPM badges individually (e.g. Design Thinking Badge), making their learning experience totally personalized, self-paced and according to their financial reality or career moment. They will also have ESPM Combos, which are sets of badges suggested by ESPM for specific courses (e.g. Post-Graduation in Big Data or Innovation Design and Strategy).

 

In this, the student will become the protagonist of his or her own ESPM Journey with the mission of accumulating as many badges as possible along the way. After all, there are no limits to the number of badges one can earn in lifelong learning.

Badges are traceable digital credentials that represent the student's achievement in developing the competency that badge represents. Badges, which have public traceability and issuer certification, are the contemporary version of traditional certificates.

 

The certificates represent the completeness of a student against a pedagogical proposal in a knowledge area (e.g. Project Management or Digital Marketing), while the badges represent the proficiency of a student in developing a specific competence within a knowledge area (e.g. Design Thinking or Social Media KPIs).

The badges offered undergo a review of the pedagogical approach and technological structure. Therefore, only those who pass the offers available in the badge section of the ESPM website are eligible to receive the digital credential.

 

But stay tuned! New badge offers are continuously included throughout the year.

For now, only the offers available in the "Dynamic ESPM" section of the site are part of the portfolio, but new offers are included throughout the year.

The certification that passing the course offers is not valid. However, the points accumulated in each badge are valid for 3 years from the date of receipt to be used to upgrade to more complete certifications (see question "What can I do with my badges?").

Those who saw this course liked those too...

Think this is not your dream course yet? No problem, take a look at these options.

Notify me

SEED Program

ESPM, em parceria com a Gorom Association (https://gorom.org/en/), está promovendo uma colaboração acadêmica que visa a desenvolver habilidades de empreendedorismo social, liderança e comunicação intercultural, o que permitirá um aprofundamento da compreensão do desenvolvimento de negócios globais a quatro estudantes selecionados para participar do programa, que se iniciou em julho e culminará em uma apresentação de resultados em dezembro de 2023.

O programa deste ano envolve a preocupação com a revitalização da economia local no Japão, país que tem enfrentado o envelhecimento da sociedade e a baixa taxa de natalidade e que, juntamente com outros fatores econômicos, tem imposto muitos desafios para o desenvolvimento dos negócios. Na edição deste ano, os participantes serão divididos em quatro grupos de pesquisa, envolvendo os setores de saquê, vinho, joias e têxteis, para desenvolverem soluções de propostas concretas de negócios.

Para isso, ao longo de cinco meses do programa, os participantes serão capacitados por meio de aulas, debates, realização de pesquisas e orientações, a desenvolverem suas propostas. Essas atividades serão realizadas online, mas, ao final do programa, será realizado o Study Tour ao Japão, que oferecerá uma oportunidade para os alunos levarem as habilidades e conhecimentos que adquiriram e aplicá-los de forma prática.

Serão cerca de 12 dias, em que os estudantes finalizarão as consultas e as pesquisas de campo, conversarão com especialistas, produtores locais e líderes comunitários antes da apresentação de suas conclusões, em um “Pitch Final” aos empresários e outros stakeholders-chave na cidade de Yamanashi, em dezembro de 2023.