Exclusive access for Students and Professors
0
Total R$ 0

Dynamic Postgraduate Track

Redes Sociais: Opinião Publica e Influência Social

Live EAD

Select course preferences

Subscribe

Select the course option to continue

Registration up to 4 days before the beginning of classes.

*Validation of enrollment is conditional on sending the diploma or certificate of completion (with the date of graduation) and a copy of a valid RG or CNH.

00
Days
00
Hours
00
Minutes

About the course

  • By the end of this course, you should know:
    • Conceitos que fundamentam a teoria da opinião pública
    • Como se estruturam as dinâmicas de influência social
    • Princípios da formação de opinião em redes sociais
    • Possibilidades e formatos de análise de opinião pública em redes sociais
  • Também deverá ser capaz de:
    • Compreender a influência das redes sociais sobre a opinião pública
    • Identificar possibilidades e limitações de uso das redes sociais para diferentes tipos de análise de opinião pública
    • Estruturar uma análise de opinião utilizando social intelligence

Required documents for enrollment

*At the time of registration it will be necessary to upload the above documents.

If the documentation is not received, the selection process will not be concluded, preventing you from registering.

Who is it intended for?

The course is aimed at professionals seeking to develop their skills in the area of "Communication and New Media", covering subjects related to communication planning, content marketing, brand storytelling, and organizational communication.
  • Pré-requisito É requerido inglês instrumental (leitura) em função da bibliografia disponível no curso.

What you will learn

O foco desta disciplina é analisar os papéis das redes sociais e dos meios de comunicação e compreender os fenômenos de formação, persuasão, influência, controle e manipulação de opinião pública. Analisar o impacto das mídias sociais e digitais na nas audiências e públicos e na formação da opinião pública. A disciplina visa analisar o comportamento social, analisar fatores socioculturais e sócio comunicacionais que interferem no processo de desenvolvimento da formação da opinião pública. A disciplina visa compreender os diversos tipos de comportamentos coletivos. Analisar os aspectos sociológicos, históricos e psicológicos na formação da liderança, formação, influência e opinião pública. Analisar os conceitos de participação, motivação, influência engajamento e mobilização e liderança social, dando uma maior enfâse nos estudos e pesquisas recentes sobre o papel das mídias e redes sociais O objetivo do curso também é discutir e conhecer os novos métodos de pesquisa de opinião pública: coordenação e planejamento. Discutir sobre pesquisas de opinião, pesquisas institucionais e outras pesquisas empregadas na área de relações públicas.

  • Definir o que é opinião pública
  • Descrever conceitos básicos que fundamentam a teoria da opinião pública
  • Refletir a respeito da influência das redes sociais sobre a opinião pública
  • Identificar possibilidades de uso das redes sociais para análises de opinião pública
  • Avaliar a importância das redes sociais como fonte de análise para reputação de marcas e conhecer os principais aspectos envolvidos nesse tipo de análise
  • Analisar impactos à reputação corporativa nas redes sociais e debater soluções
  • Debater os impactos das redes sociais sobre a opinião pública no campo político
  • Compreender os conceitos de pós-verdade, manipulação e bolhas de filtro
  • Compreender como se estruturam as dinâmicas de influência em redes sociais
  • Identificar possibilidades e formatos de análise de influência digital
  • Conhecer possibilidades e formatos de análise de aspectos sociais e comportamentais em redes sociais
When does it happen?
09/10, 16/10, 23/10, 30/10, 06/11
On Mondays
From 7:30pm to 9:30pm

*All dates are subject to change

Minimum requirement to take the graduate track
It is mandatory that the student has a document proving the completion of a higher education course recognized by MEC, with a minimum of 1600 class hours and the description of the date of graduation (declaration of completion, certificate, certificate or diploma). In the absence of the supporting document issued prior to the completion of the course, the hours of the respective course will not be used in the graduate track.

Visit ESPM

Take part in the guided tour and clear up all your doubts.

Study at ESPM in partnership with your company

Present ESPM's proposal to your manager and access special plans. For more information, leave your data and we will contact you.
FAQ

Frequently Asked Questions

Do you have any questions? Take a look here.

The project starts with an emphasis on competency-based learning with two main advantages: on the one hand, it creates a direct connection between the students' academic validation and the companies' recruitment and selection process; on the other hand, it allows students to create fully customized tracks according to their professional interests and demands.

 

Students may study ESPM badges individually (e.g. Design Thinking Badge), making their learning experience totally personalized, self-paced and according to their financial reality or career moment. They will also have ESPM Combos, which are sets of badges suggested by ESPM for specific courses (e.g. Post-Graduation in Big Data or Innovation Design and Strategy).

 

In this, the student will become the protagonist of his or her own ESPM Journey with the mission of accumulating as many badges as possible along the way. After all, there are no limits to the number of badges one can earn in lifelong learning.

Badges are traceable digital credentials that represent the student's achievement in developing the competency that badge represents. Badges, which have public traceability and issuer certification, are the contemporary version of traditional certificates.

 

The certificates represent the completeness of a student against a pedagogical proposal in a knowledge area (e.g. Project Management or Digital Marketing), while the badges represent the proficiency of a student in developing a specific competence within a knowledge area (e.g. Design Thinking or Social Media KPIs).

The badges offered undergo a review of the pedagogical approach and technological structure. Therefore, only those who pass the offers available in the badge section of the ESPM website are eligible to receive the digital credential.

 

But stay tuned! New badge offers are continuously included throughout the year.

For now, only the offers available in the "Dynamic ESPM" section of the site are part of the portfolio, but new offers are included throughout the year.

The certification that passing the course offers is not valid. However, the points accumulated in each badge are valid for 3 years from the date of receipt to be used to upgrade to more complete certifications (see question "What can I do with my badges?").

Those who saw this course liked those too...

Think this is not your dream course yet? No problem, take a look at these options.

Notify me

SEED Program

ESPM, em parceria com a Gorom Association (https://gorom.org/en/), está promovendo uma colaboração acadêmica que visa a desenvolver habilidades de empreendedorismo social, liderança e comunicação intercultural, o que permitirá um aprofundamento da compreensão do desenvolvimento de negócios globais a quatro estudantes selecionados para participar do programa, que se iniciou em julho e culminará em uma apresentação de resultados em dezembro de 2023.

O programa deste ano envolve a preocupação com a revitalização da economia local no Japão, país que tem enfrentado o envelhecimento da sociedade e a baixa taxa de natalidade e que, juntamente com outros fatores econômicos, tem imposto muitos desafios para o desenvolvimento dos negócios. Na edição deste ano, os participantes serão divididos em quatro grupos de pesquisa, envolvendo os setores de saquê, vinho, joias e têxteis, para desenvolverem soluções de propostas concretas de negócios.

Para isso, ao longo de cinco meses do programa, os participantes serão capacitados por meio de aulas, debates, realização de pesquisas e orientações, a desenvolverem suas propostas. Essas atividades serão realizadas online, mas, ao final do programa, será realizado o Study Tour ao Japão, que oferecerá uma oportunidade para os alunos levarem as habilidades e conhecimentos que adquiriram e aplicá-los de forma prática.

Serão cerca de 12 dias, em que os estudantes finalizarão as consultas e as pesquisas de campo, conversarão com especialistas, produtores locais e líderes comunitários antes da apresentação de suas conclusões, em um “Pitch Final” aos empresários e outros stakeholders-chave na cidade de Yamanashi, em dezembro de 2023.