EXCLUSIVE ACCESS FOR TEACHERS

EXCLUSIVE ACCESS FOR STUDENTS

Dynamic Postgraduate Track

Trade Marketing e Canais

Live EAD

Live EAD

Select course preferences

Subscribe

Select the course option to continue

Registration up to 4 days before the beginning of classes.

*Validation of enrollment is conditional on sending the diploma or certificate of completion (with the date of graduation) and a copy of a valid RG or CNH.

00
Days
00
Hours
00
Minutes

About the course

Ao final desta disciplina, você deverá conhecer: • Os conceitos de Trade Marketing, as bases para seu surgimento e desenvolvimento, seu papel na organização, principais atividades e alinhamento com as estratégias de marketing e vendas. • Os diferentes modelos de canais de Marketing e a evolução da omnicanalidade em um contexto 4.0. • Evolução do Trade Marketing com a transformação digital: canais digitais e processos otimizados Ao final desta disciplina, você deverá ser capaz de: • Entender o papel do Trade Marketing na interação entre Marketing, Vendas e os clientes, suas fronteiras de atuação, avaliando sua abrangência operacional, sua importância estratégica, os instrumentos e ações de controle necessárias para sua avaliação. • Ter a capacidade de diagnosticar como as demandas dos canais de marketing físicos, digitais e omnicanais devem ser gerenciadas pela área de Trade Marketing. • Estabelecer critérios para o planejamento das atividades e monitoramento dos canais de marketing.

Required documents for enrollment

*At the time of registration it will be necessary to upload the above documents.

If the documentation is not received, the selection process will not be concluded, preventing you from registering.

Who is it intended for?

The course is geared towards professionals seeking to develop their competencies in the area of "Marketing, Strategy and Management", and is guided by discussions related to strategic marketing, decision making, definition of OKRs, project management, and branding, guided by strategic digital transformation.

What you will learn

• Entender o escopo da disciplina de Trade Marketing e Canais. • Entender os fatores que impactaram na criação de Trade no Brasil. • Compreender os conceitos de Trade Marketing e Shopper Marketing. • Entender o comportamento do consumidor pós-pandemia. • Compreender os conceitos e processos de Trade Marketing. • Conhecer os estágios de desenvolvimento de Trade Marketing. • Entender a importância dos diversos canais de marketing no mercado. • Compreender segmentação de canais das empresas. • Conhecer as principais atividades da área de Trade Marketing Canais. • Entender o planejamento de canais e um plano de negócio • Compreender o mix de Trade Marketing. • Compreender o Planejamento de Trade Marketing. • Entender um calendário promocional do Trade MKT. • Entender o plano de Comunicação Integrada em todos os pontos de contato • Entender os pilares da execução e como implementar o mix de marketing nos formatos de varejo. • Entender os conceitos de Visual Merchandising, Merchandising e suas aplicações práticas • Entender o conceito de RGM e como melhorar a produtividade. • Detalhar o ecossistema de inteligência de Trade Marketing

When does it happen?

18/5, 25/5, 1/6, 15/6 e 22/6
On Thursdays
From 7:30pm to 9:30pm

*All dates are subject to change

Minimum requirement to take the graduate track

It is mandatory that the student has a document proving the completion of a higher education course recognized by MEC, with a minimum of 1600 class hours and the description of the date of graduation (declaration of completion, certificate, certificate or diploma). In the absence of the supporting document issued prior to the completion of the course, the hours of the respective course will not be used in the graduate track.

This course is part of the Trade Marketing HUB

Certificado

> O certificado será emitido em formato digital e será enviado através do e-mail cadastrado em até 45 (quarenta e cinco) dias após o final do curso.

 

> A expedição do certificado de conclusão do curso está condicionada à aprovação com nota mínima de 7,0 e frequência mínima em 75% da carga horária do curso, a ser registrada pelo professor.

 

> Após ser aprovado, o estudante receberá um e-mail e WhatsApp da plataforma BrasilOpenBadge informando que a ESPM emitiu um certificado digital. Basta acessar o link, emitir o badge e estará tudo pronto para compartilhá-lo nas redes sociais ou gerar o Certificado em papel.

O curso poderá ser cancelado e/ou adiado caso não haja o número mínimo de estudantes inscritos que justifique a abertura do curso, conforme estabelecido pela Coordenação. Caso o estudante não concorde com o adiamento do curso, deverá solicitar a transferência e/ou cancelamento junto a Central de Relacionamento através do e-mail [email protected] com até 24 horas de antecedência do início do curso.

After the beginning of the course, if the student does not formalize his or her withdrawal request, there will be no refund of amounts, since it will be characterized as abandonment of the course and the student must honor the payment of the installments due, since the services were at his or her disposal.

Visit ESPM

Take part in the guided tour and clear up all your doubts.
FAQ

Frequently Asked Questions

Do you have any questions? Take a look here.

The project starts with an emphasis on competency-based learning with two main advantages: on the one hand, it creates a direct connection between the students' academic validation and the companies' recruitment and selection process; on the other hand, it allows students to create fully customized tracks according to their professional interests and demands.

 

Students may study ESPM badges individually (e.g. Design Thinking Badge), making their learning experience totally personalized, self-paced and according to their financial reality or career moment. They will also have ESPM Combos, which are sets of badges suggested by ESPM for specific courses (e.g. Post-Graduation in Big Data or Innovation Design and Strategy).

 

In this, the student will become the protagonist of his or her own ESPM Journey with the mission of accumulating as many badges as possible along the way. After all, there are no limits to the number of badges one can earn in lifelong learning.

Badges are traceable digital credentials that represent the student's achievement in developing the competency that badge represents. Badges, which have public traceability and issuer certification, are the contemporary version of traditional certificates.

 

The certificates represent the completeness of a student against a pedagogical proposal in a knowledge area (e.g. Project Management or Digital Marketing), while the badges represent the proficiency of a student in developing a specific competence within a knowledge area (e.g. Design Thinking or Social Media KPIs).

The badges offered undergo a review of the pedagogical approach and technological structure. Therefore, only those who pass the offers available in the badge section of the ESPM website are eligible to receive the digital credential.

 

But stay tuned! New badge offers are continuously included throughout the year.

For now, only the offers available in the "Dynamic ESPM" section of the site are part of the portfolio, but new offers are included throughout the year.

The certification that passing the course offers is not valid. However, the points accumulated in each badge are valid for 3 years from the date of receipt to be used to upgrade to more complete certifications (see question "What can I do with my badges?").

Those who saw this course liked those too...

Think this is not your dream course yet? No problem, take a look at these options.

Translate

According to your choice

[gtranslate]

Notify me

SEED Program

ESPM, em parceria com a Gorom Association (https://gorom.org/en/), está promovendo uma colaboração acadêmica que visa a desenvolver habilidades de empreendedorismo social, liderança e comunicação intercultural, o que permitirá um aprofundamento da compreensão do desenvolvimento de negócios globais a quatro estudantes selecionados para participar do programa, que se iniciou em julho e culminará em uma apresentação de resultados em dezembro de 2023.

O programa deste ano envolve a preocupação com a revitalização da economia local no Japão, país que tem enfrentado o envelhecimento da sociedade e a baixa taxa de natalidade e que, juntamente com outros fatores econômicos, tem imposto muitos desafios para o desenvolvimento dos negócios. Na edição deste ano, os participantes serão divididos em quatro grupos de pesquisa, envolvendo os setores de saquê, vinho, joias e têxteis, para desenvolverem soluções de propostas concretas de negócios.

Para isso, ao longo de cinco meses do programa, os participantes serão capacitados por meio de aulas, debates, realização de pesquisas e orientações, a desenvolverem suas propostas. Essas atividades serão realizadas online, mas, ao final do programa, será realizado o Study Tour ao Japão, que oferecerá uma oportunidade para os alunos levarem as habilidades e conhecimentos que adquiriram e aplicá-los de forma prática.

Serão cerca de 12 dias, em que os estudantes finalizarão as consultas e as pesquisas de campo, conversarão com especialistas, produtores locais e líderes comunitários antes da apresentação de suas conclusões, em um “Pitch Final” aos empresários e outros stakeholders-chave na cidade de Yamanashi, em dezembro de 2023.