EXCLUSIVE ACCESS FOR TEACHERS

EXCLUSIVE ACCESS FOR STUDENTS

Rodrigo Gadelha

Rodrigo Gadelha

Rodrigo Gadelha. He does everything to be Gabriel's full-time hero and a strategist in his spare time. Passionate about communication, he met advertising when he was 12 years old as an officeboy, and decided to be an advertising executive at that time, and he doesn't know if it was luck or destiny.

An advertising executive with a degree in Social Communication (ESPM), an Executive MBA in Administration and Marketing from ESPM, and a PhD in Social Psychology (John Kennedy University). He thinks he is the right sheep of the family.

With nearly 30 years of experience, he was Art Director and still scratches in his social networks, Creative Director, Planner and Account Director for advertising and marketing agencies such as Publicis Group (one of the three largest advertising groups in the world, Grafite, Eugenio Group (Considered the largest specialist in real estate marketing in Latin America) and Edenred (Present in 46 countries), participated in the development of worldwide campaigns for Natura, Chevrolet, Unimed, Volkswagen, Sanofi, Ipiranga, Bradesco, Bayer, CVC, Pfizer among others.

In Digital Political Marketing, he developed his own methodology for Strategic Planning, the RG Moebius, used in campaigns for the President of the Republic, Senate, Governors, Mayors, OAB, Unimed, CRM, Soccer Clubs, and others in Brazil and abroad.

He specializes in campaign management, Big Data, WhatsApp, and prefers to be called a Strategist rather than a Marketer.

Teacher by passion, has passed through Senac, impacta, Unip, ESPM, Instituto Europeo de Design(ITALIA) and RenovaBr since 2017 in its idealization. He is addicted to the shining eyes of his students when they learn something new.

Voted the Best Digital Marketing Professional in Brazil in 2021, the Best Social Media Professional in Brazil in 2018 and with more than 10 awards in his career.

Translate

According to your choice

[gtranslate]

SEED Program

ESPM, em parceria com a Gorom Association (https://gorom.org/en/), está promovendo uma colaboração acadêmica que visa a desenvolver habilidades de empreendedorismo social, liderança e comunicação intercultural, o que permitirá um aprofundamento da compreensão do desenvolvimento de negócios globais a quatro estudantes selecionados para participar do programa, que se iniciou em julho e culminará em uma apresentação de resultados em dezembro de 2023.

O programa deste ano envolve a preocupação com a revitalização da economia local no Japão, país que tem enfrentado o envelhecimento da sociedade e a baixa taxa de natalidade e que, juntamente com outros fatores econômicos, tem imposto muitos desafios para o desenvolvimento dos negócios. Na edição deste ano, os participantes serão divididos em quatro grupos de pesquisa, envolvendo os setores de saquê, vinho, joias e têxteis, para desenvolverem soluções de propostas concretas de negócios.

Para isso, ao longo de cinco meses do programa, os participantes serão capacitados por meio de aulas, debates, realização de pesquisas e orientações, a desenvolverem suas propostas. Essas atividades serão realizadas online, mas, ao final do programa, será realizado o Study Tour ao Japão, que oferecerá uma oportunidade para os alunos levarem as habilidades e conhecimentos que adquiriram e aplicá-los de forma prática.

Serão cerca de 12 dias, em que os estudantes finalizarão as consultas e as pesquisas de campo, conversarão com especialistas, produtores locais e líderes comunitários antes da apresentação de suas conclusões, em um “Pitch Final” aos empresários e outros stakeholders-chave na cidade de Yamanashi, em dezembro de 2023.