Master in Business Transformation (MBT) IBM-ESPM - ESPM
Master in Business Transformation (MBT) IBM-ESPM

02/04/2021

4 semestres

Home Pós-Graduação

Master in Business Transformation (MBT) IBM-ESPM

Coordenador

Caio Bianchi

Course Attendees

Still no participant

Descontos para ex-alunos

Descontos para ex-alunos

Desconto especial para ex-alunos concluintes ESPM, mais informações, consulte nossa Central de Relacionamento.

(11) 5081-8200 (opção 1) ou e-mail: relacionamentojt@espm.br

Documentos obrigatórios para a matrícula

Documentos obrigatórios para a matrícula

  • RG e CPF (originais)
  • Histórico original de curso superior
  • Diploma de curso superior reconhecido pelo MEC, com carga horária mínima de 1600 horas-aula. Na ausência do diploma, o estudante poderá entregar certificado, atestado ou declaração de conclusão de curso com a descrição da data de colação de grau, qual será aceito temporariamente, ficando sob a responsabilidade do estudante a entrega posterior do referido diploma (originais)

No caso de diplomas internacionais, é necessária a sua tradução juramentada, consularização pelo Brasil no país de origem e revalidação, de acordo com a Resolução nº.8, de 4/10/07, do Conselho Nacional de Educação (CNE), disponível em: http://portal.mec.gov.br

Cancelamento ou adiamento do curso Pós EAD

Cancelamento ou adiamento do curso Pós EAD

O curso poderá ser cancelado ou adiado por falta de quórum, com até 24 horas de antecedência da data prevista para seu início.

  • Na hipótese de cancelamento, serão devolvidos, AUTOMATICAMENTE, 100% do valor pago, por meio de depósito em conta bancária indicada pelo PARTICIPANTE, em até 10 (dez) dias úteis, após indicação dos dados bancários.
  • Na hipótese de adiamento, serão devolvidos, MEDIANTE REQUERIMENTO EXPRESSO do PARTICIPANTE endereçado ao e-mail processospossp@espm.br, 100% do valor pago, também por meio de depósito em conta bancária indicada por ele, em até 10 (dez) dias úteis, após indicação dos dados bancários.

A ESPM não se responsabiliza por quaisquer outros valores que eventualmente tenham sido despendidos pelo participante, seja a que título for, tais como passagens aéreas ou rodoviárias, combustível, hospedagem etc., em virtude do cancelamento ou adiamento do curso.

Trabalho De Conclusão De Curso

Trabalho De Conclusão De Curso

O TCC será desenvolvido com a tutoria do professor Mentor desde o início do curso, mas, assim que concluídos os créditos de disciplinas, o aluno ingressará oficialmente no período do TCC. Durante esse período se dedicará exclusivamente ao desenho final de seu projeto.

 

Ao final do processo o projeto precisará ser submetido à avaliação por meio de uma banca examinadora.

Sistema de Avaliação das Disciplinas

Sistema de Avaliação das Disciplinas

A aprovação em cada disciplina é obtida com nota final mínima de 7,0 (sete) e caso o estudante não ultrapasse o limite de 25% (vinte e cinco por cento) de faltas estabelecido por disciplina. Por se tratar de um curso a distância, considera-se falta a não publicação das atividades da disciplina ( e não o comparecimento nas webconferências – aulas ao vivo ), conforme informações detalhadas no ambiente virtual de aprendizagem.

Rede Temática ESPM

Rede Temática ESPM

Ao final de cada semestre, durante um sábado, ocorrerá em um campus, em São Paulo, um encontro envolvendo todos os estudantes dos cursos de pós-graduação da modalidade semipresencial.

O calendário da rede temática integrará o calendário acadêmico do curso.

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Market and society have been changing exponentially quickly, making corporate adaptation in continuous transformation cycles a growing challenge. The inability of such adaptation compromises competitiveness and relevance in the market. Thus, it is imperative to develop resilient leaders with the ability to quickly adapt to new technologies, methodologies and organizational cultures at a global level. 

For these professionals to be able to effectively lead business transformations – reason why we call the Transformational Leaders -, we must look back to the milestones of Business Administration. Therefore, the Master in Business Transformation program develops transformational, bold and innovative approaches, methodologies and techniques within the five pillars of Business Administration: Marketing, Operations, Technology, Finance and People. 

The development of these dynamic skills is the core of the program, being sine qua non to articulate meta, hard and soft skills, agile and lean methodologies, and the development of customer-centered strategies. Such development takes place within an innovative blended, immersive and practical learning method with distance classes, in-person immersive workshops and real business challenges to be solved by the participants. 

Program Aim

By the end of the program, participants will be able to: 

  • Marketing - Understand, diagnose and propose solutions to challenges of digital transformation based on customer focus and innovative value proposals with a digital approach. 
  • Operations – Structure and execute complex innovation-driven projects with appropriate innovation management methods, structured operations and grounded economic viability. 
  • Strategy – Map and shift organizational strategy based on how its knowledge flow may be optimized and how technology trends are able to potentialize business transformation. 
  • People  Develop leadership strategies, negotiation techniques and culturally-sensitive corporative diplomacy that foster innovation, talent management, and continuous improvement of an innovative organizational culture.  

Prerequisite

Fluent english

Target Audience

The course is intended for managers and professionals on the rise or consolidation in the market from any undergraduate courses and with at least three years of professional experience in multinationals or large enterprises. 

Program Structure

The course has a workload of 360 hours, divided in four modules that are the pillars for an effective and enduring business transformation:  

MARKETING MODULE

Digital Marketing and Customer Focus

By the end of the course, the participants will be able to: 

  • Understand and analyze recent changes in the routines, attitudes, behaviors and needs of the contemporary consumer, based on customization and a consumer-centered approach. 
  • Understand and create consumer journeys to propose strategies at points of contact through micro segmentation, creation of personas and planning of value proposals. 
  • Discuss the impact of new technologies on the strategic planning and behavior of audiences, users and consumers. 

By the end of the course, the participants will be able to: 

  • Understand and create business metrics plans with relevant KPIs for companies of any size or sector. 
  • Create and align the necessary data collection operation according to the strategic objectives. 
  • Analyze the data collected for the decision-making process in the digital environment to develop personas, structure the marketing strategy and increase the company's performance. 

By the end of the course, the participants will be able to: 

  • Understand the role of networks, digital platforms and social media for crisis management, strategy of digital influencers and consumer satisfaction. 
  • Create a social media plan for companies of any size or sector by structuring digital communication, service and engagement to increase corporate performance. 
  • Develop critical and strategic thinking about which digital communication actions, platforms, tools and KPIs can best be used to analyze scenarios and base the decision-making process. 

This topic is divided into different activities: 

  • Presentation of the Challenge: briefing of the challenge of the course carried out by the executive invited or coordinator of the course with context and solution of doubts. Held in the first week of classes. 
  • Individual Mentoring of Projects: individual mentoring of the teams for monitoring and solving doubts. Held after the end of the distance learning disciplines. 
  • Development and Presentation of the Challenge Solution: development in teams of the challenge solution, with individual and collective mentoring. Presentation of the solution to the challenge for a bank comprises academics and executives. Held in person immersion module. 

OPERATIONS MODULE

Project Innovation and Resource Management

By the end of the course, the participants will be able to: 

  • Understand the role of projects in the management of innovation and business transformation, considering innovation as a process to be managed. 
  • Define the parameters and risks of projects that involve multiple stakeholders in an environment of uncertainty, using research as a source of data collection. 
  • Perform the management of projects guided by innovation with optimization of time, budget and objectives, following the assumptions of an innovative and lean organizational culture. 

By the end of the course, the participants will be able to: 

  • Strategically analyze international business trends that transform global supply chains, discussing high impact cases in the global market. 
  • Perform supply chain and logistics management according to the organizational portfolio, consumer segment and business environment, considering the uncertainties and risks of the given context. 
  • Perform inventory management and demand forecasting according to the characteristics of the consumer and the value proposal, using data analysis to support decision making. 

By the end of the course, the participants will be able to: 

  • Understand the role of data science while enabler of strategic development scalability in projects and business. 
  • Identify the main differences and define organizational strategies based on a human-driven or technology-drive strategy. 
  • Map the main technological advances and trends in the market, critically analyzing their contributions to specific business transformations. 

This topic is divided into different activities: 

  • Presentation of the Challenge: briefing of the challenge of the course carried out by the executive invited or coordinator of the course with context and solution of doubts. Held in the first week of classes. 
  • Individual Mentoring of Projects: individual mentoring of the teams for monitoring and solving doubts. Held after the end of the distance learning disciplines. 
  • Development and Presentation of the Challenge Solution: development in teams of the challenge solution, with individual and collective mentoring. Presentation of the solution to the challenge for a bank comprises academics and executives. Held in person immersion module. 

STRATEGY MODULE

Organizational Strategy and Intangible Resources

By the end of the course, the participants will be able to: 

  • Understand and apply classic strategic value chain design models that optimize stakeholders and solution delivery, focused on aggregated value and solution differentiation.  
  • Understand and apply contemporary strategic value chain design models that consider the impact and relevance of market transformations and technology in solution delivery and organizational structure. 
  • Develop and monitor key results of the company's strategic Objective Key Results (OKRs), guiding strategic planning and deriving action plans. 

By the end of the course, the participants will be able to: 

  • Map and articulate institutional, intangible, territorial and relational resources of regional innovation systems to develop an innovation strategy for business transformation. 
  • Understand the flow of explicit, implicit and tacit knowledge transfer as a key element in the strategic innovation process. 
  • Understand the role of innovation networks in co-creation and open innovation and activate them to enhance business transformation. 

By the end of the course, the participants will be able to: 

  • Understand and apply posture and actions to identify and explore market opportunities in the context of entrepreneurship and intrapreneurship. 
  • Identify traditional and emerging business models, their characteristics, virtues, weaknesses and most relevant monetization strategies. 
  • Design a value proposition that translates the organizational culture and enhances customers' brand experience throughout their journey. 

This topic is divided into different activities: 

  • Presentation of the Challenge: briefing of the challenge of the course carried out by the executive invited or coordinator of the course with context and solution of doubts. Held in the first week of classes. 
  • Individual Mentoring of Projects: individual mentoring of the teams for monitoring and solving doubts. Held after the end of the distance learning disciplines. 
  • Development and Presentation of the Challenge Solution: development in teams of the challenge solution, with individual and collective mentoring. Presentation of the solution to the challenge for a bank comprises academics and executives. Held in person immersion module. 

PEOPLE MODULE

Multiculturality and Talent Management

By the end of the course, the participants will be able to: 

  • Understand and differentiate internationalization strategies, analyzing the most appropriate according to the endogenous and exogenous variables. 
  • Understand the role of organizational culture in the innovation process, mapping relevant techniques and stakeholders for business transformation. 
  • Map the specificities inherent to different cultural environments, acting in a technical and behaviorally appropriate way to enhance business transformation. 

By the end of the course, the participants will be able to: 

  • Identify and apply different leadership strategies for team building that fosters corporate collaboration. 
  • Define talent management programs based on the organizational culture and the continuous improvement of teams' engagement and motivation. 
  • Know different negotiation strategies and apply their techniques to achieve the best possible result according to the defined objectives. 

By the end of the course, the participants will be able to: 

  • Understand the stages and influences of the decision-making process, considering the limited rationality of the decision maker and the volatility of the business environment. 
  • Apply decision-making techniques in complex contexts and their impact on corporate daily life, being aware of the influence of decision-maker biases. 
  • Practice techniques for evaluating proposals and discussing and making group decisions, focusing on the importance of exercising leadership in decisions. 

This topic is divided into different activities: 

  • Presentation of the Challenge: briefing of the challenge of the course carried out by the executive invited or coordinator of the course with context and solution of doubts. Held in the first week of classes. 
  • Individual Mentoring of Projects: individual mentoring of the teams for monitoring and solving doubts. Held after the end of the distance learning disciplines. 
  • Development and Presentation of the Challenge Solution: development in teams of the challenge solution, with individual and collective mentoring. Presentation of the solution to the challenge for a bank comprises academics and executives. Held in person immersion module. 

Program Duration

The Master in Business Transformation has a workload of 360 hours, divided in four modules with a duration of approximately 2 semesters. Each module is divided in two stages: 

  • Distance Stage: Live virtual classes will be taught on Tuesdays and Thursdays from 7:30pm to 9:30pm and allow for a more effective and real-time interaction between students and the professor. If the student is not available to attend the live class at the specified time, the student can access the recording of the class later in the Virtual Learning Environment (VLE). Classes are available on the platform until the end of the course. 
  • In-Person Stage (Immersion Module): Face-to-face meetings in the city of São Paulo from 9am to 1pm and from 2pm to 6pm. 

Schedule and Course Location

terças-feiras

quintas-feiras

Challenge Presentation (Distance)  02/04 das 19h30 às 21h30 
Consumer Behavior in a Customer-Centric Approach (Distance)  07/04, 14/04, 28/04 e 05/05 das 19h30 às 21h30 
Marketing Strategy, Operations and Metrics (Distance)  09/04, 16/04, 23/04 e 30/04 das 19h30 às 21h30 
Individual Mentoring of Projects (Distance)  25/05 e 01/06 (attendance order to be scheduled) 

Digital Transformation in Communication and Advertisement (Blended Workshop) 

20/05 e 21/05 das 09h00 às 13h00 e das 14h00 às 18h00 (ESPM Tech) 

Development and Solution of the Challenge (In-person) 

08/06 e 09/06 das 09h00 às 13h00 e das 14h00 às 18h00 (IBM São Paulo) 

Challenge Presentation (Distance)  02/04 das 19h30 às 21h30 
Innovation-Driven Project Management (Distance)  07/04, 14/04, 28/04 e 05/05 das 19h30 às 21h30 
Supply Chain and Resource Management (Distance)  09/04, 16/04, 23/04 e 30/04 das 19h30 às 21h30 
Individual Mentoring of Projects (Distance)  25/05 e 01/06 (attendance order to be scheduled) 

Data Science and Technology Foresight (Blended Workshop) 

20/05 e 21/05 das 09h00 às 13h00 e das 14h00 às 18h00 (ESPM Tech) 

Development and Solution of the Challenge (In-person) 

08/06 e 09/06 das 09h00 às 13h00 e das 14h00 às 18h00 (IBM São Paulo) 

Challenge Presentation (Distance)  02/04 das 19h30 às 21h30 
Organizational Strategy and Value Chain Design (Distance)  07/04, 14/04, 28/04 e 05/05 das 19h30 às 21h30 
Strategic Innovation with Intangible Resources Management (Distance)  09/04, 16/04, 23/04 e 30/04 das 19h30 às 21h30 
Individual Mentoring of Projects (Distance)  25/05 e 01/06 (attendance order to be scheduled) 

Business Model Innovation and Entrepreneurial Behavior (Blended Workshop) 

20/05 e 21/05 das 09h00 às 13h00 e das 14h00 às 18h00 (ESPM Tech) 

Development and Solution of the Challenge (In-person) 

08/06 e 09/06 das 09h00 às 13h00 e das 14h00 às 18h00 (IBM São Paulo) 

Challenge Presentation (Distance)  02/04 das 19h30 às 21h30 
Multicultural and International Business (Distance)  07/04, 14/04, 28/04 e 05/05 das 19h30 às 21h30 
Leadership Innovation and Skills Management (Distance)  09/04, 16/04, 23/04 e 30/04 das 19h30 às 21h30 
Individual Mentoring of Projects (Distance)  25/05 e 01/06 (attendance order to be scheduled) 

Decision-Making in Complex Contexts (Blended Workshop) 

20/05 e 21/05 das 09h00 às 13h00 e das 14h00 às 18h00 (ESPM Tech) 

Development and Solution of the Challenge (In-person) 

08/06 e 09/06 das 09h00 às 13h00 e das 14h00 às 18h00 (IBM São Paulo) 

Planos de Pagamento

Matrícula

R$ 1.300,00

+

1x R$ 31.810,00

Matrícula

R$ 1.300,00

+

11x R$ 2.797,18

+

1x R$ 2.810,58

Matrícula

R$ 1.300,00

+

17x R$ 1.918,71

+

1x R$ 1.953,32

Matrícula

R$ 1.300,00

+

23x R$ 1.480,21

+

1x R$ 1.537,12

Matrícula

R$ 1.300,00

+

29x R$ 1.219,15

+

1x R$ 1.255,86

Matrícula

R$ 1.300,00

+

35x R$ 1.043,16

+

1x R$ 1.148,51

50% DE DESCONTO

NO VALOR DA MATRÍCULA

REALIZADA COM ATÉ 1 MÊS DE ANTECEDÊNCIA AO INÍCIO DO CURSO

20% de desconto no valor integral do curso para Alunos e Ex-alunos da Graduação ou Pós-Graduação da ESPM

5% de desconto no valor integral do curso para Alunos e Ex-alunos dos cursos de Educação Continuada e Férias da ESPM

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MUITO MAIS QUE UMA PÓS

Conheça os benefícios que só a ESPM tem

A INOVAÇÃO E O RECONHECIMENTO DA ESPM

NO FORMATO E NO TEMPO QUE VOCÊ PRECISA,

ONDE VOCÊ ESTIVER

Os programas de Educação a Distância (EAD) oferecem conteúdo com a excelência de ensino da ESPM para você poder escolher onde e quando aprender: você pode assistir a todas as aulas ao vivo, interagindo com os professores em tempo real, ou, se preferir, também pode assistir às aulas depois, no dia e horário que mais se adequem à sua rotina.

Por que escolher o EAD da ESPM?

AULAS AO VIVO

Somente na ESPM, todas as aulas digitais de todas as disciplinas são realizadas ao vivo, com dia e hora marcados.

EXPERIÊNCIA ACADÊMICA

Os professores da ESPM, assim como nos nossos cursos presenciais, possuem experiência acadêmica e também no ambiente executivo.

INTERAÇÃO COM O PROFESSOR

Durante as aulas, os alunos podem interagir com o professor ao vivo pela plataforma, tirando dúvidas e participando ativamente da aula em tempo real, simplesmente ativando sua câmera e seu microfone.

CUSTOMIZE SEUS HORÁRIOS

Caso prefira ou não possa participar das transmissões ao vivo, você ainda pode assistir às gravações de todas as aulas, que ficam disponíveis no sistema durante todo o período do curso. Assim, você customiza os seus horários de aula de acordo com as necessidades da sua agenda.

TODAS AS AULAS SÃO GRAVADAS

Mesmo participando da transmissão ao vivo, as gravações de cada aula ainda permanecem disponíveis no sistema para revisão ou consulta do estudante até o final do curso.

AVALIAÇÕES DIRETAMENTE COM PROFESSORES

Todas as atividades e avaliações são aplicadas diretamente pelos professores de cada disciplina, e não por monitores ou intermediários, prática recorrente no mercado.

EAD com proximidade entre os professores e a turma?

A ESPM tem.

Os programas EAD da ESPM utilizam os recursos da plataforma Canvas, construindo um ambiente digital de estudo e aprendizagem moderno e intuitivo.

Como são as avaliações no live EAD ESPM?

Avaliações e nota final em cada disciplina

A nota final de cada disciplina é obtida através da realização das atividades propostas por seu respectivo professor. Essas atividades serão entregues online, pelo ambiente virtual de aprendizagem, o Canvas.  

Para conseguir a aprovação em cada disciplina, o estudante deve, ao final do período, obter uma nota final mínima de 7,0 (sete) e não ultrapassar o limite estabelecido de 25% (vinte e cinco por cento) de faltas por disciplina. No Live EAD da ESPM, são considerados falta a não publicação das atividades da disciplina.

Projeto de Conclusão Aplicado (PCA) ou Projeto Integrativo Multidisciplinar (PIM)

Ao final do curso, o estudante deve realizar um Trabalho de Conclusão de Curso (TCC) ou um Projeto de Conclusão Aplicada (PCA), a depender do modelo pedagógico estabelecido por cada curso. Este trabalho será submetido a uma banca examinadora composta pelo coordenador e alguns professores do curso em questão. 

 Para isso, é necessário o comparecimento do estudante em uma das unidades da ESPM, em São Paulo, Rio de Janeiro ou Porto Alegre.

Processo de Seleção

1. INSCRIÇÃO

Inscrição on-line e pagamento da taxa.

2. PROCESSO SELETIVO ON-LINE*

Composto de questionário sócio econômico, redação e currículo profissional. Nesta etapa, será agendada a entrevista presencial.

3. ENTREVISTA ON-LINE

A entrevista é a etapa essencial do processo de seletivo. Nesse momento, você conhecerá o resultado do processo de admissão.

4. MATRÍCULA

Aprovados podem efetivar matrícula, diretamente na unidade*.

Não reservamos vaga para candidatos aprovados. Garanta sua vaga efetuando a matrícula, conforme disponibilidade de vagas para o curso.

*O link do processo seletivo on-line será enviado por e-mail após o pagamento da taxa de inscrição.

Eventos EAD

12 e 13/03 – Virada Mercado e Consumo 5.0

Local: ONLINE
Horário: das 14h às 22h
Evento gratuito

SAIBA MAIS
Eventos EAD

24/02 – Fashion Digital Day

Local: ONLINE
Horário: das 14h às 22h
Evento gratuito

SAIBA MAIS
Eventos EAD

25/02 – Agrociência: Inovação e sustentabilidade para o séc. 21

Local: ONLINE
Horário: 20h
Evento gratuito

SAIBA MAIS

Internacionalização

A ESPM reconhece a diferença que experiências internacionais fazem na formação de um profissional diferenciado, por isso possui convênio com diversas instituições ao redor do mundo. Você poderá cursar uma parte de seus estudos no exterior, dispondo de cursos de curta e longa duração.

Espanha - Barcelona

EADA - Business School Barcelona

Universidade de Coimbra

Portugal - Coimbra

Universidade de Coimbra

Programa de Liderança Pessoal e Gestão de Carreiras

Além de contar com atendimentos individuais de psicólogos e orientadores de carreira, o programa proporciona bate-papos com convidados especiais.

Seguro educacional gratuito

Garantia de permanência no curso

Na ESPM, você tem mais tranquilidade para seguir seus estudos. O Seguro Educacional é um benefício gratuito para todos os estudantes ESPM e uma parceria da escola com a Bradesco Vida e Previdência, garantindo a continuidade do curso, caso aconteça alguma eventualidade que impossibilite o pagamento das mensalidades, além de oferecer assistência 24h para acidentes. Assim, você não se preocupa e mantêm o foco no seu futuro profissional.

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Caio Bianchi

Coordenador e Professor
VER PERFIL

São Paulo

Blended Learning - Híbrido

MBA/Master

Período: Noturno

Aulas: terças e quintas-feiras, ao vivo por webconferência e presenciais em datas específicas

Até 36x de R$ 1.043,16*
* Confira a tabela abaixo

Início das aulas: 02/04/2021

Taxa de Inscrição: R$ 100,00

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