Claudemir Oliveira

Professor Claudemir Oliveira

Claudemir Oliveira is president and founder of the "Seeds of Dreams Institute", an American company, based in Florida, with a branch in Brazil, focused on Guestology, Clientology, and Positive Psychology, developing people and corporations with a focus on human potentiality, author of 8 books, and doctor in Positive Psychology.

In the corporate world, Claudemir has over 30 years of experience, in Brazil and in the United States, in marketing, sales and training, in companies such as American Airlines, United Airlines, The Walt Disney Company (Parks & Resorts division), among others. He has trained more than 750,000 people in Latin America, Europe and Asia. 

Claudemir Oliveira opened, in Brazil, in 1995, the Parks & Resorts division of The Walt Disney Company. In 2000, he was transferred to the United States where he led the company's global training strategy. In addition, Claudemir had the privilege of being a professor at Disney University in the famous Traditions course, where all Disney leaders and employees are trained before their first day of work. This course is a world reference in corporate culture. He was also a guest professor at the Disney Institute where he was called to talk about his experience to participants of the leadership courses of that prestigious institute.

Translate

According to your choice

[gtranslate]

SEED Program

ESPM, em parceria com a Gorom Association (https://gorom.org/en/), está promovendo uma colaboração acadêmica que visa a desenvolver habilidades de empreendedorismo social, liderança e comunicação intercultural, o que permitirá um aprofundamento da compreensão do desenvolvimento de negócios globais a quatro estudantes selecionados para participar do programa, que se iniciou em julho e culminará em uma apresentação de resultados em dezembro de 2023.

O programa deste ano envolve a preocupação com a revitalização da economia local no Japão, país que tem enfrentado o envelhecimento da sociedade e a baixa taxa de natalidade e que, juntamente com outros fatores econômicos, tem imposto muitos desafios para o desenvolvimento dos negócios. Na edição deste ano, os participantes serão divididos em quatro grupos de pesquisa, envolvendo os setores de saquê, vinho, joias e têxteis, para desenvolverem soluções de propostas concretas de negócios.

Para isso, ao longo de cinco meses do programa, os participantes serão capacitados por meio de aulas, debates, realização de pesquisas e orientações, a desenvolverem suas propostas. Essas atividades serão realizadas online, mas, ao final do programa, será realizado o Study Tour ao Japão, que oferecerá uma oportunidade para os alunos levarem as habilidades e conhecimentos que adquiriram e aplicá-los de forma prática.

Serão cerca de 12 dias, em que os estudantes finalizarão as consultas e as pesquisas de campo, conversarão com especialistas, produtores locais e líderes comunitários antes da apresentação de suas conclusões, em um “Pitch Final” aos empresários e outros stakeholders-chave na cidade de Yamanashi, em dezembro de 2023.