Exclusive access for Students and Professors
0
Total R$ 0
Translate

Dynamic Postgraduate Track

Information and Interaction Design

Live EAD

Select course preferences

Subscribe

Select the course option to continue

Registration up to 4 days before the beginning of classes.

*Validation of enrollment is conditional on sending the diploma or certificate of completion (with the date of graduation) and a copy of a valid RG or CNH.

00
Days
00
Hours
00
Minutes

About the course

Ao final desta disciplina, você deverá conhecer: • Como consolidar as estratégias de navegação no desenvolvimento de fluxos de interação. • Como consolidar as decisões e estratégias de Arquitetura de Informação através do desenvolvimento dos fluxos de interação. • Selecionar a metodologia adequada, bem como entregáveis, para a prototipação do fluxos de telas. • Apresentar conceitos atualizados como user onboarding, churn e novas formas de interação. Ao final desta disciplina, você deverá ser capaz de: • Definir os fluxos de interação a serem prototipados. • Definir os principais artefatos de tela e estrutura de menus. • Integrar o design de informação com às demais demandas do projeto.

Required documents for enrollment

*At the time of registration it will be necessary to upload the above documents.

If the documentation is not received, the selection process will not be concluded, preventing you from registering.

Who is it intended for?

O curso é voltado para profissionais que buscam desenvolver suas competências na área de “Consumo e Experiência do Consumidor”, abordando discussões relacionadas às ciências do consumo, construção de relacionamento e geração de experiências para o consumidor, baseadas em dados e métricas.

What you will learn

Princípios e técnicas de prototipação e implementação de estratégias de informação visual e interação. Especificação de telas e fluxos, consolidação da navegação e apresentação da informação. Aplicação de princípios da Gestalt e impactos da atomização do design. Modelos Mentais e Conceituais no Design de Interação. Interfaces de voz, funções e conceito/construção de design system.

• Entender o design como uma “entrega de valor”para além da simples funcionalidade de produtos e serviços. • Compreender a relação entre design, navegação e hierarquização de espaços • Compreender o embasamento teórico e conceitual das leis de percepção da forma segundo a Escola Gestalt • Conhecer e comprender as 4 primeiras Leis: Unidades, Segregação e Unificação e Fechamento • Conhecer e comprender as 4 últimas leis – Leis: Continuidade, Proximidade, Semelhança e Pregnância da Forma • Compreender o conceito de User Onboarding. • Aplicar o conceito de User Onboarding nos fluxsos do projeto de Arquitetura da Informação e UX. • Identificar e determinar as etapas do User Onboarding no Design de Informação • Identificar, avaliar e utilizar modelos conceituais em interfaces digitais. • Avaliar e utilizar metáforas no desenvolvimento de interfaces digitais • Aplicar as decisões de hierarquização e categorização no design de informação. • Definir fluxos e casos de uso a serem protototipados • Definir o grau de fidelidade dos protótipos: baixo, médio, alto. • Compreender o design de informação como etapa crítica e finalização tática do projeto de Arquitetura da Informação • Compreender o embasamento teórico e conceitual das leis de percepção da forma segundo a Escola Gestalt • Conhecer e comprender as 4 primeiras Leis: Unidades, Segregação e Unificação e Fechamento • Conhecer e comprender as 4 últimas leis – Leis: Unidades, Continuidade, Proximidade, Semelhança e Pregnância da Forma • Preparar a apresentação do projeto de Design de Informação para Stakeholders e Clientes. • Priorizar a argumentação técnica em apresentações • Realizar uma apresentação de escopo estratégico/ tático para Stakeholders e Gestores (decisores).
When does it happen?
16/05, 23/05, 30/05, 06/06, 13/06, 20/06, 27/06
On Tuesdays
From 7:30pm to 9:30pm

*All dates are subject to change

Minimum requirement to take the graduate track
It is mandatory that the student has a document proving the completion of a higher education course recognized by MEC, with a minimum of 1600 class hours and the description of the date of graduation (declaration of completion, certificate, certificate or diploma). In the absence of the supporting document issued prior to the completion of the course, the hours of the respective course will not be used in the graduate track.

Curator

Inspiring professionals who are transforming the market

Invest in your future

Choose the payment method

Investment


Boleto Bancário*

R$ 3.900,00

Credit Card

Em até 10x R$ 390,00

Visit ESPM

Take part in the guided tour and clear up all your doubts.

Study at ESPM in partnership with your company

Present ESPM's proposal to your manager and access special plans. For more information, leave your data and we will contact you.
FAQ

Frequently Asked Questions

Do you have any questions? Take a look here.

The project starts with an emphasis on competency-based learning with two main advantages: on the one hand, it creates a direct connection between the students' academic validation and the companies' recruitment and selection process; on the other hand, it allows students to create fully customized tracks according to their professional interests and demands.

 

Students may study ESPM badges individually (e.g. Design Thinking Badge), making their learning experience totally personalized, self-paced and according to their financial reality or career moment. They will also have ESPM Combos, which are sets of badges suggested by ESPM for specific courses (e.g. Post-Graduation in Big Data or Innovation Design and Strategy).

 

In this, the student will become the protagonist of his or her own ESPM Journey with the mission of accumulating as many badges as possible along the way. After all, there are no limits to the number of badges one can earn in lifelong learning.

Badges are traceable digital credentials that represent the student's achievement in developing the competency that badge represents. Badges, which have public traceability and issuer certification, are the contemporary version of traditional certificates.

 

The certificates represent the completeness of a student against a pedagogical proposal in a knowledge area (e.g. Project Management or Digital Marketing), while the badges represent the proficiency of a student in developing a specific competence within a knowledge area (e.g. Design Thinking or Social Media KPIs).

The badges offered undergo a review of the pedagogical approach and technological structure. Therefore, only those who pass the offers available in the badge section of the ESPM website are eligible to receive the digital credential.

 

But stay tuned! New badge offers are continuously included throughout the year.

For now, only the offers available in the "Dynamic ESPM" section of the site are part of the portfolio, but new offers are included throughout the year.

The certification that passing the course offers is not valid. However, the points accumulated in each badge are valid for 3 years from the date of receipt to be used to upgrade to more complete certifications (see question "What can I do with my badges?").

Those who saw this course liked those too...

Think this is not your dream course yet? No problem, take a look at these options.

Translate

According to your choice

[gtranslate]

Notify me